Financiële verantwoording 2014

Dit jaar is er €18.574,44 minder dan begroot uitgegeven, waarmee de buffer is aangevuld tot €146.894,15.

* Naar aanleiding van het werkbezoek in juli 2013, heeft FortUna besloten om zowel het project “Live, Learn, Earn” te ondersteunen bij de opzet van drie nieuwe klassen in de sloppenwijk Mukuru in Nairobi, alsmede een vijf-tal scholen in de Makueni-regio. In het laatste kwartaal van 2013 is er al begonnen met de ondersteuning, in 2014 is deze voortgezet. Deze steun zal doorlopen tot en met 2015.

Vooralsnog is de Stichting erg tevreden over de samenwerking met stichting ChildsLife en de wijze waarop projecten in Kenia zijn uitgevoerd.

* Ook dit jaar heeft de Stichting geld beschikbaar gesteld voor projecten in Nepal. De Heer K. van Rosmalen zet zich daar in voor de wederopbouw, tevens modernisering van een basisschool. Eveneens heeft hij een traject voor sponsorkinderen opgezet. Beide projecten worden door de Stichting ondersteund. De Stichting ontfermt zich tot en met 2020 over 10 kinderen, zodat die naar school kunnen.

* In het tweede kwartaal heeft de stichting ondersteuning verstrekt aan stichting Chicos de los Andes. Deze stichting zet zich in Bolivia in door het opzetten van sportactiviteiten, sportprogramma’s en sportfaciliteiten voor tieners en jongvolwassenen. De stichting heeft het mogelijk gemaakt voor 2 jonge sporters om in Nederland een trainingsstage te krijgen, om zich verder te kunnen ontwikkelen.

* Eveneens heeft de Stichting steun verleend aan Stichting Niños de Guatemala voor de realisatie van een bibliotheek in het Community Center van basisschool El Porvenir, zodat de kinderen in alle rust kunnen studeren. De bibliotheek wordt ook opengesteld voor buurtbewoners en familieleden.

* In het derde kwartaal heeft de Stichting onder andere steun verleend aan stichting Let’s Care, project “Let us Care for Boy’s” in San Jose de Buenavista, Antique op de Filippijnen, waar zij een opvang biedt aan veelal verwaarloosde, op straat levende jongens, die door middel van scholing een betere toekomst krijgen.

* Naast de met name genoemde projecten heeft de Stichting wederom een groot aantal minder omvangrijke projecten en particuliere initiatieven gesteund. In het algemeen gesproken wil de Stichting zich niet al te zeer vastleggen op enkele projecten, maar bewust ruimte houden om in te kunnen gaan op hulpvragen die zich nog voordoen of zich ontwikkelen.

Van jaar tot jaar zal worden bekeken welke doelen en initiatieven voor steun in aanmerking komen.

Informatie

Indien u een goed en inspirerend initiatief kent en u denkt, dat het de steun van Stichting FortUna kan gebruiken, neem dan gerust contact op. Stichting FortUna staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53505050 en heeft een ANBI status RSIN 850905710.

Stichting Fortuna
Postbus 5158
6802 ED Arnhem
info@stichtingfortuna.nl
Rekening NL35 TRIO 0254 4054 79

Neem contact op

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.