Over Stichting Fortuna

Een toegestoken hand, in welke vorm ook, kan soms letterlijk van levensbelang zijn. Met wat hulp kan een menswaardige, beloftevolle toekomst worden ontsloten. Kunnen dromen worden gerealiseerd, zorgen verlicht, hoop en verwachting levend gehouden. Een helpende hand kan veel verschil maken, een verschil van dag en nacht.

Vanuit dit besef heeft een aantal particulieren dat zich bevoorrecht voelt, de handen in elkaar geslagen en Stichting FortUna opgericht: Eén van zin en samen Sterk. De intentie van FortUna is om kansen te bieden en mogelijkheden te scheppen, waar dat er echt toe doet. Daarbij heeft de Stichting vooral de meest kwetsbaren op het oog.

FortUna heeft zich dan ook ten doel gesteld m.n. kinderen en jongeren wereldwijd te helpen en te ondersteunen als dat nodig is. Die hulp – vooral van praktische aard – kan persoonlijk zijn, maar ook een instituut of gemeenschap betreffen. Onderdak, een gezonde natuurlijke leefomgeving, voeding en verzorging, medische zorg en onderwijs zijn speerpunten. Gezocht wordt vooral naar kleinschalige, laagdrempelige projecten met een relatief korte doorlooptijd, een concreet doel en weinig overhead. Duurzaamheid is een aandachtspunt is hierbij een aandachtspunt. Voor een duurzame toekomst is een goede balans tussen mens en natuur, zowel economisch als ecologisch van groot belang.

Jaarlijks is er een substantieel bedrag beschikbaar. Maar de middelen en mogelijkheden van FortUna zijn toch begrensd. Daarom probeert de Stichting haar doelen o.m. te bereiken door samen te werken met partners, die ter plekke, met de plaatselijke bevolking en eventueel lokale partners, projecten vorm geven en/of programma’s uitvoeren. Daardoor is er een wakend oog, dat garandeert dat de hulp van FortUna op de goede plaats terecht komt.

Informatie

Indien u een goed en inspirerend initiatief kent en u denkt, dat het de steun van Stichting FortUna kan gebruiken, neem dan gerust contact op. Stichting FortUna staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53505050 en heeft een ANBI status RSIN 850905710.

Stichting Fortuna
6802 ED Arnhem
info@stichtingfortuna.nl
Rekening NL35 TRIO 0254 4054 79

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.