Financiële verantwoording 2013

Toelichting Financieel Jaarverslag 2013

Aan het begin van het jaar was het totale besteden bedrag Euro 303.182,51.
Ook dit jaar is het meeste geld gegaan naar de projecten van ChildsLife in Kenia. Allereerst voor de afronding van het scholenproject in het Masaigebied, maar daarnaast voor het opstarten van 2 nieuwe projecten. Dat heeft geleid tot een relatief groot bedrag aan hulp, om te bereiken dat nog in het najaar van 2013 met de nieuwe projecten kon worden gestart. Voor het overige zijn weer een aantal andere projecten gesteund, zoals te lezen valt in het overzicht van onze steun.

De overheadkosten zijn nog verder beperkt. Door de extra steun aan ChildsLife is het vermogen ingeteerd tot ruim 127.000 Euro.

Verslag uitgeoefende activiteiten 2013

2013 stond in het teken van de afronding van de werkzaamheden aan de scholen in het Masaigebied. In de zomer van dit jaar zijn een aantal bestuursleden en de accountmanager op eigen kosten de projecten gaan bekijken om te zien of het geld goed besteed was. Dat bleek het geval te zijn. De ontvangst door het lokale team van ChildsLife was allerhartelijkst. Het team bleek zeer gemotiveerd en deskundig. De eerste school was inmiddels opgeleverd en in gebruik. De tweede school is tijdens het bezoek met veel ceremonieel geopend. De derde school was op dat moment nog niet gereed. Inmiddels is dat wel het geval. Tijdens het bezoek aan Kenia zijn ook een vijftal scholen bezocht in een andere regio, ten Oosten van Nairobi. De streek is erg droog en er is veel behoefte aan zowel nieuwe klaslokalen als middelen en mogelijkheden om water op te vangen is grote plastic tanks, zodat de kinderen het hele jaar water kunnen krijgen op school. Daarnaast is een project van HIV moeders in Kibera, een grote sloppenwijk, bezocht. Besloten is vervolgens om over een periode van drie jaar het nieuwe scholenproject en een uitbreiding van de steun aan HIV-moeders in een andere sloppenwijk te gaan steunen.
Naast deze projecten is weer veel contact onderhouden met de verschillende projecten die we al ondersteunen en met een aantal nieuwe projecten.

Informatie

Indien u een goed en inspirerend initiatief kent en u denkt, dat het de steun van Stichting FortUna kan gebruiken, neem dan gerust contact op. Stichting FortUna staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53505050 en heeft een ANBI status RSIN 850905710.

Stichting Fortuna
6802 ED Arnhem
info@stichtingfortuna.nl
Rekening NL35 TRIO 0254 4054 79

Neem contact op

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.